søndag den 11. november 2007

Pragtfuld morgen

Igen en søndag der startede med høj sol og flot vejr, det er jo en fornøjelse at gå til hundetræning sådan en dag. Dagen starter med de små unge hunde, og der er godt nok gang i det hold :) Carter er stadig lidt tilbageholdende, men vil forfærdelig gerne være med. Ser han en enkelt hund eller to der går lidt for sig selv, så smutter han over til dem for at lege, men kommer koblet fygende, så løbes han over ende. Mit indtryk er dog at han hygger sig alligevel. Selve træningen med ham går godt, stille og rolig får han fat i hvad det er det drejer sig om.

Odin havde også en god dag, han er stadig lidt usikker og sky, men der er et par damehunde på holdet, de er nu interessante. Træningen har han godt fat i, han holder konstant øjnene på mig og følger mig, han er en fornøjelse at træne med.

Jade, ja hende svigtede jeg i dag, hun gik glad med op til bakken og hilste på, selv de helt store hunde bøjede hun blot hovedet for og lod dem snuse. Træningen, ja den kiksede jeg altså. Jeg ved jo godt hvor sart og følsom Jade er for "hårde" og "negative" ord, det glemte jeg i min iver efter at få lært Jade signalet fremad, bliv og kom. Havde jeg fokuseret mere på Jade og ikke på selve handlingen, havde jeg selv set, hun var begyndt at krybe og vige, heldigvis fik Heidi øje for det og kom over og talte lidt med mig :) Derefter gik vi over til en kommando af gangen, og holdt i særdeles lyst tonefald, masser af ros kram og kæl, og snart var Jade sig selv igen.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar