fredag den 4. maj 2012

Lys i vinduet og vand overalt

Michael og Vibeke lærer Cille at svømme, mens Siv svømmer afsted i fuld fart

Det har været en super dag i dag, for første gang drog jeg af med 3 af mine hunde, med det formål at de skulle i vandet og svømme :)

En rigtig sød grif veninde har flere gange i årenes løb trukket lidt i mig, og gjorde det igen for nogen dage siden. Tak for det Vibeke Lystlund, det var en øjenåbner af format. Kors hvor man kunne se hvor godt det var for hundene, at se din søde Freja springe ud i vandet og svømme afsted efter sit legetøj, det var så skønt. En hofteskadet lille hund der bare nød det og bevægede sig frit i vandet, det var så godt at opleve. Gid mange andre ville gøre det samme som dig, og tage afsted hver uge for at bedre livskvaliteten for sin hund. Hofte test er ikke et krav ved vores griffoner, men det skader bestemt ikke racen at man tester, og ikke avler på dårlige hofter.

Jeg havde snuppet mandens kamera med, men det blev lidt våd, så jeg pakkede det ned igen inden Jade kom i vandet, men Vibeke tog billeder af Jade, så de kommer her senere. Et udpluk fra mit kamera


Vibekes Siv svømmede lystig afsted i ført svømmevest, hun senere afgav til mine hunde. Tænk så  svømmede Siv da bare for fuld fart uden sin vest. Flot gået af den lille petit med de frække ører. 
Freja med de dårlige hofter, var et syn for sig. Hun spurtede op af rampen og sprang  langt ud i vandet, plask og der stod en kaskade af vand ud over os der stod for tæt på :) Freja var en fantastisk svømmer, og styrede flot med haleroret ;)
Cille i vandet for første gang ført af Vibekes trænede hånd og vågne øje. Jeg vil ikke sige hun var den mest begejstrede, men bange var hun ikke. Hun sejlede frem og tilbage og havde ikke styr på hvad der var frem og tilbage.
Uh det var godt at komme op i Vibekes arme og bare kigge lidt

En meget våd og meget træt Cille

Carter er i vandet, plasker det bedste han kan, ikke noget der ligner svømning
Det går  bedre efterhånden, og han ender med at kunne svømme selv og bruger flot benene og haleroret :)

Carter får hjælp af Michael

Vi svømmede hos www.hundesvommehallen.dk Dortheas minde Trehusevej 18 i Hedensted

Lysene i vinduet er tændt, det er en fast tradition her i huset, så gamle er vi. Vi har nydt et dejlig stjerneskud og et glad rødvin, og nu venter vi på mørketimen, og så skal jeg lige ud og gå en tur for at se lys i vinduerne.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar