lørdag den 17. marts 2012

Ah lørdag

Sussi lille Leia blev tiltagende stille i torsdags, og da hun ikke reagerede på, at Bastian var ved at sætte sig oven på hende, råbte Sussi vagt i gevær, og kaldte på mig.
Leia var slap og reagerede ikke når vi kaldte på hende. Kl 16.55 ringede vi til dyrlægen, og kl 17 stod  vi i deres lokaler. Dejligt at bo tæt på.

Ice veg ikke fra Leia's side
Også Conny holder godt øje med hvordan Leia kommer sig.

Leia fik penicillin, noget appetit regulerende ( prednisolon?) og noget vædske under huden. 
I dag er hun taget med sin mor til Århus for at besøge Nick, hun er endnu ikke helt sig selv, halen hænger, men hun spiser og drikker fint og maven fungerer. 


Cille og Jade
Cille pigen har været en tur på gågaden i dag, og tænk vi stødte ind i Petra's mor, med ny hund, en trøffel hund :) en sådan havde hverken Cille og jeg set før, men hvor var den da sød. Håber vi møder både dem igen til hundeleg på Solvangshunde. Vi var begge helt enige om at det da var ok at træne andre steder, men vi savnede frikvarteret hvor vores hunde kunne slippe for os og lege med alle de 4- benede venner : ) Vi mødte mange søde mennesker der meget gerne ville klappe og snakke med Cille. Kors en lille dame hun er, hun lapper bare alle komplimenter til sig, med højt humør. Hun fik hils på, border terrier, labrador, schæfer hvalp, en af de der hunde med foldet hud, golden retriever og fik en mynde mand til at overveje skift af race :)

Cille er en lille viljefast dame, der endnu ikke har mødt noget, hun ikke kunne klare. Hun tromler lille Liva og tager bare Livas godbidder og griseører, når det passer hende. Hun har erfaret, at er mor her i nærheden, så skærmes Liva af, og man får et nejjjj det må du ikke, Liva får sin godbid igen, og Cille sættes væk fra Liva. Vender jeg ryggen til, er hun der bare igen... æv æv stakkels lille Liva

Har strikket mig et par strømper til mig selv, af  Flotte Socke garn, de er lune og skønne at have på, manden min, mener dog der er gået for meget rødstrømpe hippi i mit strikketøj :)







Et par strømper til Sussi's svigermor Inke, nåede jeg også at få færdig. De er strikket i Arwetta, et skønt garn at strikke i.  



Vores lokale garnforretning Hvepsereden havde fået nyt strømpegarn hjem, Sussi var så sød at købe et par nøgler til mig, jeg er jo en lovlydig borger ;) og bliver pænt udenfor med Cille, når hund ikke er tilladt i butikken. Det sparer mig for en del impuls køb, så der er nok godt nok :D
Mayflower Strømpegarn



Et noget langt farveforløb, ender da med den ene strømpe bliver kedelig grøn og den anden sjov regnbuefarvet :( nå nu ser vi når jeg får strikket noget mere. Garnet er lidt uldent i det, fnuger lidt og lægger sig ikke så flot i maskerne som mit favorit strømpegarn Fabel fra Drops Design. 
Alle mine strømper strikkes på rundpind og begge på en gang fra tåen og op. 

2 kommentarer:

  1. håber din lille vovse har det fint igen .....
    skønne sokker og dejlige farver
    knus lis
    http://1ret2vrang.blogspot.it/

    SvarSlet
  2. hej Helen.
    Dejligt med denne mulighed for at følge med i dit og din families liv.
    Knus Lene

    SvarSlet