mandag den 26. marts 2012

Sol :-D i Vejle - Affaldsdiktatur i Odder

Ugen bød på en dejlig tur til Vejle, hvor vi besøgte min kusine Anne, strikkede, hyggede og tog en tur på gågaden. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har været på handel i Vejle, men vi skal mange år tilbage, måske da jeg købte Sussis konfirmations tøj sammen med moster Birthe. :)

Der var lavet meget om i Vejle Bymidte, men hvor var det dog gjort godt, et herligt miljø, hvor åen var frit lagt flere steder og rigtig mange små oaser og kulturelle indslag.
Det gamle rådhus om jeg husker det, i kælderen skulle vi altid ned på¨toilettet og børste tænder inden vi skulle op til den skrækkelige tandlæge med det oldgamle bor. Uha nogen barndomsminder der kom der, hans far var endnu værre, han hev os frem under skrivebordet og hans bor var et gammel trædebor, det gjorde bare nas... 


Cille med ny line, flettet af kusine Lene, og der passer perfekt til hendes fine sele :) 




Flot bænk, hvordan den så er at sidde på, vides ikke, hundene havde bare ikke tid til at sidde stille, der var så meget at snuse til og så mange der lige skulle hilse og spørge hvad det var for nogen hunde :)

Tid til lidt undervisning i 2 på 1 pind var der heldigvis også :) Er spændt på om Anne er kommet videre har fået strikket tæerne færdige. 




Hjemme igen ventede dette syn, 2 grimme skraldespande, de politikere der mener, at min del af Odder ser pæn ud med 3 skraldespande i vores mikro forhaver, skal IKKE forvente at jeg nogensinde sætter kryds ved dem eller de partier de stiller op for. 
33 skraldespande på vores lille bitte vej, føj for den, ikke nogen god måde at blive budt velkommen på. 

Læs her hvordan vi skal opfatte en forringelse af vores herlighedsværdi i forhaven, der er det eneste sted med morgensol, som en værdibeholder. Det rabler altså et eller andet sted i renovations diktaturet.....

Det nye regulativ om husholdningsaffald i Odder Kommune er på vej, det får jeg aldrig sat mig ind i, har hverken tiden eller lysten til at nærlæse paragraffer, der gør min hverdag sur og træls. Er det kun mig der mener at der bør følge noget service med, når vi år efter år har betalt for afhentning af renovation??? Læs det her  hvis du har god tid og ikke har noget imod at humøret daler




Det her er en rigtig værdi beholder, for de lidt sløve af hundene altså :D Leia og Cille kunne hurtigt vise de andre hvordan man skubbede rundt med låget og fandt alle  godbidder. 

1 kommentar:

  1. Tjah - det er jo ligesom med posten (altså skraldet)... du skal snart selv på posthuset og hente al din post, ligesom du også snart selv skal køre på forbrændingen med dit affald. Næsten hvert eneste år, bliver der taget skridt i retning af, at brugeren skal gøre mere selv, forvente ringere service, og betale stadigt stigende priser for disse forringelser...

    SvarSlet