lørdag den 21. april 2012

Tiden går - Men den skal være stille



Ugen er fløjet afsted... 


Meget er hændt, både godt og skidt, that's life :) Jeg følte behov for at stresse af med strikketøjet mens mit stueur sagde tik - tak, så jeg trak det op - og nød det - det gjorde resten af familien så ikke, de er meget trætte af klokkeværket der slår hel og halv. Nu får uret så lov at gå i stå til næste gang jeg bare lige skal høre  tik - tak og lyden af klokkeslag fra barndommens tid.

Verdens bedste brød

Sådan er overskriften på dette gode brød, og jeg er næsten ved at give forfatteren ret :) Se opskriften her og prøv det selv. Det kræver 10 min af din tid, 12 timeres hævning - 2 timers hævning - en brandvarm ovn - og en gryde med låg, så har du et bagerbrød af 1. klasse



Igen er mine pelargonier afgået ved døden vinteren over :(

Hvor er det træls at have lidt med plads og vindues karme, når man bare elsker pelargonier. Alt blev stuvet sammen da vi rodede rundt for at få nyt køkken stillet op, og det gik desværre ud over mine elskede blomster. Op på hesten igen, der samles stiklinger ind, og min søde strikke veninde Nina har afleveret en lille samling stiklinger, jeg fluks har sat i gang. Stiklinger uden rødder er sat i oasis, og stiklinger med rødder er plantet ud. 
Eneste overlever en min hvide rosen pelargonie, så kunne den have interesse, bytter jeg gerne stiklinger :)

Cille holder godt øje med hvad jeg laver, jeg er spændt på om hun har tænkt sig at plante dem om?



Sådan så der ud engang :)

Hver 2. fredag er dagen vi ser vores pragtfulde børnebørn igen

Jeg var den heldige der var med rundt og hente i dag, tog turen med ind for at hente yndlings svigersønnen også, da Sussi skulle købe ind til børnefødselsdag i dag, hvor jeg som vanlig bager Kroens Bedste Chokolade Kage :). Vi var i Billig Blomster og kors hvor fik Sussi fyldt flotte blomster i kurven for 200 kr. Denne skønne orkide fik jeg af hende. 



Hunde og træning har ugen også budt på

Cille og jeg har igen været til hvalpetræning hos Sanne Hundecenter, hvor træner Elsebeth bød på nye opfordringer, vi tog op. Cille er ikke som mine andre griffer at træne med, så jeg skal dælme hænge i og lukke ørerne op, men det er vel også sundt at suge nyt til sig i min alder :D

Kom så mor, vi skal nok lære det her :)

Hundeleg er startet op igen- til stor fryd for os alle


Vi elsker bare at komme afsted, og det samme gør mine hunde, der er en fotoblog dedikeret til legetimer på Solvangsgård og med hundene fra Solvangsgård, besøg den her, men sæt god tid af, der er mange billeder med skønne øjeblikke



Det var et lille udpluk af ugen det gik, og nu vil jeg til fødselsdag hos dejlige Bastian. God Weekend derude.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar