tirsdag den 21. februar 2012

Elsker bare at tage hul på en ny uge :)

Er der noget bedre end en sprit ny uge foran én :)

I går mens jeg gik og gjorde klar til at drage af mod Horsens Sygehus for at besøge manden min, ringede han og sagde jeg kunne hente ham i stedet : ) Infektions tallet var styrtdykket og resten af baktusserne burde kunne klares ved hjælp af tabletter. I dag skal vi en tur på ambulatoriet til en undersøgelse, det er godt for mit strømpeprojekt, hvor er det nemt at sidde i et venteværelse med strømper på rundpind.

Et par små tøser var meget glade for at se deres far :)




Min datter har igen været på biblioteket for at hente inspiration, og hvilken bog hun havde fundet, jeg skulle se. 27 sjove strømper af Stine Hoelgaard Johansen  kan fåes fra 200 og op alt efter hvor man køber den. Den er helt klart på min ønskeseddel, et vidundelig bog bare at sidde og bladre i, men sandelig også med nye mønstre en gammel pige som jeg kan få glæde af. 

I aftes besluttede jeg at Heidi's strømper skulle strikkes med en timeglashæl, og se om jeg nu kunne huske hvordan den var, og så på omvendte strømper ;) bogen var min redning på side 42 var det jo klart beskrevet, så selv jeg i en sen aftentime, fik sat en fin timeglas hæl på begge strømper. 
I dag skal jeg så bare strikke skaft og vupti et helt par strømper er færdige. Elsker 2 på 1 pind. Sidder og erindrer de gamle i min familie, der for en generation siden, sad og smilte af mit lille strikketøj, og sagde de unge er nu ikke så dygtige som vi andre. De skulle bare se hvad de unge kan i dag, jeg er dybt imponeret af mange unges kreationer og nye ideer, der rent faktisk er både bedre og nemmere, end det jeg lærte som barn. 




Jeg er begyndt at sætte hundene, både egne og gæstehunde ind på mit hobbyværelse når jeg drager ud af huset. Jeg har fjernet døren og sat en baby dørspærre i. Det virker rigtig godt, når jeg kommer hjem hører, jeg dem først når jeg sætter nøglen i døren, og jeg kan komme af med pakker og overtøj uden hjælp fra hundene. Først når alt er sat på plads og der er ro i huset, bliver de lukket ud. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar