tirsdag den 7. februar 2012

Vesten er endelig færdig :)

Satte mig selv det mål i dag at min vest skulle monteres færdig, og det fik jeg gjort mens jeg hørte en spændende krimi fra netlydbog.dk En rigtig dejlig service fra biblioteket, og en billig fornøjelse for mig, jeg har lagt mange bødekroner i tidens løb ;)



Den er bare skøn varm og dejlig let at have på :)






Et par strømper til mig selv, ville jeg også færdiggøre i dag, og det lykkedes, garnresterne tog jeg med i strikkecafe hos Tante Hanne i Odder, og gik i gang med et par små strømper til Asger :) 




De blev fine og spraglede, et par glade sokker :)






Vasket og lagt til tørre, håber de er tørre i morgen så de kan varme mine fusser på morgenturen med Odin og Carter. 


Af noget tilbudsgarn fra Rema 1000,  Mor Aase hedder det, er jeg i gang med et lille eksperiment. Jeg vil strikke en hundetrøje til mine små griffoner i et meget elastisk mønster, da de har brug for meget bevægelighed. Jeg prøver med et ribmønster jeg flytter en maske for hver 7. pind, ala en tubestrikket strømpe. Jeg tror faktisk det kommer til at virke ret godt. 

Lykken har tilsmilet min søde datter, hun har vundet nogen dejlige strikkepinde, men det regner jo ikke på præsten uden at dryppe på degnen, så mon ikke jeg kan låne ;)









2 kommentarer:

  1. Hvor ser den varm og lækker ud, din vest :-)lad os håbe, du er heldig en anden gang.

    SvarSlet
  2. Den var også så varm at jeg sad stille og svedte i strikke cafeen i aftes :)
    Sussi er vildt glad for sine pinde, og de er simpelthen også bare flotte.

    Jeg er godt i gang med min vintage trøje, men små pind tykkelser og mine hænder, det bliver et langvarigt projekt :(

    SvarSlet